Instagram kojarzy się z kawiarniami i „lansem”, Facebook z kotami i podobną treścią, a Twitter? Zazwyczaj przy nim mówi się o politykach i dziennikarzach. Czy zatem firmy na Twitterze mają rację bytu? Z okazji cotygodniowego #FollowFriday przyjrzyjmy się tym markom, które radzą tam sobie najlepiej:

 

TYMBARK – Bardzo pozytywne konto z wykreowanym wesołym bohaterem – Kapslem. Dużo uśmiechu i interakcji z fanami, poprawa dnia gwarantowana.

 

GRUBY BENEK – Jeśli jeszcze nie wiesz jak wygląda Real Time Marketing w praktyce to koniecznie musisz tu zajrzeć. Wydawałoby się, że to tylko pizza, ale prawda jest zupełnie inna: luźne nawiązania do prezydenta, Eurowizji, pogody i wszystkiego co jest „na topie”.

 

SMACZNA STRONA TESCO – Nazwa pasuje idealnie – codzienne przepisy wyglądają świetnie i (co najważniejsze) same przez siebie zachęcają do zakupów w Tesco. Zero nachalnej reklamy, jedynie małe logo i wzmianka na stronie że „Składniki możesz zamówić w Tesco Ezakupy”.

 

KOSZULKOWO – Czy sklep z koszulkami może być wzorem do naśladowania w mediach społecznościowych? Jak najbardziej! Koszulkowo na twitterze czuje się jak ryba w wodzie. Gdyby nie oni to nie uwierzyłbym, że można znać firmę tylko z twittera i zostać jej klientem.

 

T-MOBILE – To zaskakujące, że firma potrafi zebrać ponad 8tys. obserwujących. Zazwyczaj konta komercyjne nastawione są na spam swoimi promocjami, przez co ciężko zebrać im grono „słuchaczy”. Tutaj pojawiają się #FF, zaczepki i rozmowy z twitterowiczami.

 

POCZTA POLSKA – Bardzo podoba mi się, jak PP zmienia się zarówno wizerunkowo jak i w ułatwianiu życia klientom. Skończyły się czasy trudnego kontaktu – teraz Poczta podejmuje dyskusje, odpowiada na pytania i pokazuje jak opiekować się przesyłkami. Poza tym świetne są ich akcje jak np. z listem od św. Mikołaja.

 

CHOPIN AIRPORT, WAWInformacje o pogodzie, piękne zdjęcia czy szybka pomoc – to największy skrót tego, co można tam spotkać. Warto zaglądać nie tylko przed planowaną podróżą.

 

A4 KATOWICE-KRAKÓW – Twitter z założenia ma być krótki i konkretny. Obecność konta Autostrady może trochę dziwić, ale idealnie wpisuje się w misję ćwierkającego portalu – wystarczy jeden rzut oka przed trasą i wiem czego się spodziewać.

 

LASY POLSKIE – Zapewne Twoja mina w tym momencie wyraża niemniejsze zaskoczenie niż moja gdy zobaczyłem nazwę konta. Ostatnio trochę wypadli z formy, ale wierzę że wrócą do sił i znowu będę z uśmiechem czytał wpisy o…lesie :)

 

INSTYTUT MEDIALNY – Jesteś u nas, więc polecę i nasze konto – dowiesz się z niego o najnowszych wpisach, wywiadach i poradach.

 

Jak widać każde medium da się dobrze wykorzystać. Wystarczy trochę wyczucia, głowa pełna pomysłów i można zdziałać naprawdę wiele całkiem małym kosztem. Znasz więcej kreatywnych polskich firm na twitterze? Daj znać w komentarzu.

 

Jakub Biel