Kolejny raz przedstawiamy skrótowo ciekawe informacje i nowości z branży.

 

Co zatem działo się w mediach i reklamie przez ostatnie 7 dni? Zapraszamy na podsumowanie tygodnia:

 

#1 Google pracuje nad platformą do livestreamingu

Google nieoficjalnie pracuje nad powstaniem serwisu YouTube Connect, który będzie umożliwiał wszystkim użytkownikom na transmisje wideo na żywo. Nowe dziecko Google ma być konkurencją dla twitterowego Periscope i Live Video Facebooka.

YouTube Connect ma pozwalać na prowadzenie na żywo transmisji wideo w serwisie. Aby rozpocząć streaming w YouTube Connect trzeba będzie zalogować się poprzez konto w Google lub YTB, co umożliwi transmisję za pomocą urządzenia mobilnego. Dodatkowo będzie można prowadzić chat z innymi użytkownikami. W platformie będzie działał newsfeed, który umożliwi śledzenie transmisji znajomych i kont na YTB. Jak podaje serwis VentureBeat, usługa ma być udostępniona w ciągu kilku najbliższych tygodni dla wszystkich użytkowników.

ytb connect

#2 Przyznano Nagrody Kisiela

Laureatami tegorocznej edycji zostali Mariusz Max Kolonko, Kornel Morawiecki i Dariusz Żuk. W uzasadnieniu dla Kornela Moawieckiego podkreślano zarówno pracę naukową z zakresu fizyki jak i opozycyjne zaangażowanie polityczne w okresie PRL. Mariusz Max Kolonko został nagrodzony w dziedzinie publicystyki za realizm i umiejętność wnikliwej analizy sytuacji (efekty Arabskiej Wiosny, napływu imigrantów i innych wydarzeń politycznych). Dariusz Żuk to przedsiębiorca, który założył największa w Europie sieć akceleratorów biznesu – Business Link Poland i lider projektu Polska Przedsiębiorcza.

kisiel

#3 Agencja marketingu mobilnego Mobiem kupiona przez Grupę Interia.pl

Agencja będzie działać w ramach wypracowanej przez siebie marki. Oprócz swoich stałych klientów, będzie realizowała także kampanie dla Interii i jej klientów zewnętrznych. Mobiem jest producentem aplikacji i gier mobilnych (ponad 160 autorskich produktów). Oprócz tego agencja zarządza własną siecią reklamy mobilnej – Mobisky oraz realizuje formaty reklamy mobilnej. Dla Interii to szansa na poszerzenie oferty o kolejne treści i reklamy w kanale mobile.

mobiem

#4 Walka z AdBlockiem przybiera na sile

Tytuły prasowe z Francji postanowiły przez tydzień walczyć z adblockerami. Najwięksi Internetowi wydawcy rozpoczęli kampanię przeciwko blokowaniu reklam. Część z nich blokuje dostęp do swoich treści, część wysyła komunikaty edukujące. Akcję koordynuje organizacja GESTE, która zrzesza największych wydawców prasy we Francji. Organizatorzy wskazują, że około 35% użytkowników korzysta z adblockerow (połowa z nich to ludzie młodzi 16-24 lata). Ponadto edukują na temat kosztów prowadzenia serwisów internetowych oraz o nieuczciwej działalności i sporych zarobkach twórców narzędzi blokujących reklamy. Francuska akcja to element szerszego zjawiska. Podobne działania podjął m.in. New York Times, akcję wspiera organizacja IAB, a szwedzki rząd chce zobligować dostawców Internetu w swoim kraju, do blokowania dostępu do sieci wszystkim użytkownikom z zainstalowanymi adblockerami w swoich przeglądarkach.

AdBlock-Blog-

#5 Aplikacja do tworzenia personalizowanych emocji kupiona przez Snapchat za blisko 100 mln $

Snapchat przejął Britstrips, firmę z Toronto, której aplikacja umozliwa stworzenie spersonalizowanych emojis. Nowy zakup, na który wydano około 100 mln $, istnieje na rynku od 9 lat. Początkowo firma pomagała w tworzeniu spersonalizowanych, wirtualnych komiksów. Jednak w 2014 postanowili zmienić delikatnie kierunek i skupili się na animowanych avatarach. Użytkownicy aplikacji mogą wybierać pośród różnych kształtów twarzy, kolorów skóry i innych cech twarzy. Można je ustawić także w różnych pozach, z różnymi akcesoriami, tak by całkowicie odpowiadały naszej mobilnej komunikacji. Czekamy na zastosowanie jakie znajdzie dla aplikacji Snapchat.

The Snapchat Inc. application (app) is seen on an on an Apple Inc. iPhone 5s displayed for a photograph in Washington, D.C., U.S., on Wednesday, Feb. 18, 2015. Snapchat Inc. is raising money that could value the company at as much as $19 billion. Photographer: Andrew Harrer/Bloomberg via Getty Images

The Snapchat Inc. application (app) is seen on an on an Apple Inc. iPhone 5s displayed for a photograph in Washington, D.C., U.S., on Wednesday, Feb. 18, 2015. Snapchat Inc. is raising money that could value the company at as much as $19 billion. Photographer: Andrew Harrer/Bloomberg via Getty Images