Kolejny raz przedstawiamy skrótowo ciekawe informacje i nowości z branży.

 

Co zatem działo się w mediach i reklamie przez ostatnie 7 dni? Zapraszamy na podsumowanie tygodnia:

 

#1 Odkryto karty – Carrefour twórcą reklam z Napoleonem

Spoty i billboardy z odwróconym Napoleonem w ramach kampanii „Co zamierza Napoleon?” to część akcji sieci Carrefour „To wszystko dla Ciebie”. Napoleon informuje, że w sklepach Carrefour wprowadza najwyższą jakość i niskie ceny produktów. Reklamy produktowe informują o promocjach cenowych dotyczących różnych artykułów: żywności, innych dóbr szybkozbywalnych, urządzeń AGD i RTV. Za kreację odpowiada agencja Saatchi & Saatchi.

Carrefour-spot-Napoleonzamierza655

#2 Aplikacja Meerkat będzie serwisem społecznościowym wideo

Początkowo Meerkat rywalizował z Periscope o pierwsze miejsce w transmisjach live. Zmiana planów i strategii związana jest z zaciekłą walką o użytkownika pomiędzy Periscope, Twitterem i Facebook Live. Od teraz Meerkat będzie miejscem, w którym „wszyscy są zawsze na żywo”. Więcej informacji pod tym adresem: http://recode.net/2016/03/04/meerkat-is-ditching-the-livestream-and-chasing-a-video-social-network-instead/

meerkat-app-tweet-live-video-twitter

#3 Pinterest walczy o reklamodawców z małych i średnich firm

Nowe narzędzia reklamowe w serwisie to przede wszystkim efekt zamieszczanego contentu. Prawie 75% treści pochodzi od firm i przedsiębiorstw. W przygotowanym panelu można zaplanować kampanie i monitorować ich przebieg. Pełen opis nowych działań reklamowych w serwisie znajdziecie pod tym adresem: http://techcrunch.com/2016/03/08/pinterest-opens-up-its-ads-manager-tools-to-smaller-and-medium-sized-businesses/

indeks

#4 Nowe sportowe opony od Dunlop

Marki akcesoriów i samochodów od pewnego czasu stawiają na ambitniejsze spoty reklamowe. Volvo zaprosiło do udziału w reklamie aktora filmów walki Jean-Claude Van Damme, a później dało poprowadzić zdalnie dziewczynce ciężarówkę przez tor przeszkód. Dynamika i konwencja wyzwania spodobała się także producentom opon, firmie Dunlop. Nowy model sportowych opon przedstawiono w formie pojedynku samochodu z deskorolką. W rolach głównych kierowca rajdowy Jason Plato i mistrz w downhill longboard Pete Connolly.

#5 Natalia Hatalska wypuściła „TrenBook 2016”

Raport skupiający się na nadchodzących trendach, w tym roku zawiera badania opinii publicznej na temat korzystania z nowych technologii. Oprócz wyników ankiety, znajdziemy w nim przewidywania dotyczące rynku nowych technologii. Tym razem motywem przewodnim jest człowiek. W tekście wyróżniono 5 głównych zjawisk rynkowych:

#MakeTechHuman – wykorzystanie technologii w celu poprawy jakości naszego życia.
#HumanInTheCentre – wykorzystanie technologii, które pozwalają na zanurzenie konsumenta w świecie marki, zapewniają mu bezpośrednie, emocjonalne doświadczenia (m.in. VR, AR, MR, haptic technologies, body tracking itd.).
#HumanTouchInConsumerExperience – wykorzystanie technologii po to, by relacja człowiek–maszyna sprawiała wrażenie relacji człowiek–człowiek (m.in. sztuczna inteligencja, sieci neuronowe, deep learning, big data, machine learning).
#BeABetterHuman – wykorzystanie technologii, która sprawia, że człowiek może przekraczać swoje własne ograniczenia (m.in. human enhancement technologies, gene editing/engineering).
#BeMoreHuman – trend społeczny, w ramach którego pokazujemy siebie takich, jakimi jesteśmy naprawdę, bez masek i udawania.

„TrendBook 2016” jest dostępny pod tym adresem (http://hatalska.com/2016/03/10/trendbook-2016-zapraszam-do-lektury/ ) w modelu Pay with a Tweet.

BeABetterHuman