Kolejny raz przedstawiamy skrótowo ciekawe informacje i nowości z branży.

 

Co zatem działo się w mediach i reklamie przez ostatnie 7 dni? Zapraszamy na podsumowanie tygodnia:

 

#1 Mobilegeddon nr 2 w Google

Google wrzuciło na swój blog dla webmasterów wpis, według którego firma planuje zmiany wyszukiwaniu stron wraz z początkiem maja. To kontynuacja zmian w algorytmie, które w zeszłym roku wprowadziły strony w wersji mobile jako czynnik rankingowy. Zmiana ta została wtedy określona jako Mobilegeddon. Zapowiedziana aktualizacja ma istotnie wpłynąć na wyniki wyszukiwania i dotknie tych, którzy jeszcze nie posiadają wersji strony na urządzenia przenośne. Google adaptuje się do trendów rynkowych i potrzeb użytkowników. Mobile w zależności od regionu i badania odpowiada za 45%-65% ruchu w Internecie w krajach zachodnich.

mobilegeddon6-ss-1920-800x450

 

#2 Instagram wprowadza algorytm

Do tej pory byliśmy przyzwyczajeni do chronologicznego pojawiania się zdjęć z subskrybowanych kanałów na Instagramie. Serwis testuje spersonalizowany feed dla użytkowników, których do tej pory omijało nawet do 70% publikowanych postów. Nowy algorytm ma działać analogicznie do tego na Facebooku i miałby wyświetlać popularne, najbardziej angażujące użytkownika treści. Jeśli próby pójdą pomyślnie, pełnoprawny feed zostanie wprowadzony w ciągu najbliższych miesięcy.

 

insta

 

#3 Czytelnictwo rzecz względna – social media

Zapoznając się z danymi w serwisach badania opinii i marketingowych, regularnie możemy odnotować spadki w czytelnictwie i nakładach tytułów prasowych. Podobny los spotyka książki i inne pozycje drukowane. Tymczasem oddane pole zdobywają media społecznościowe. Instytut Monitorowania Mediów opublikował raport, według którego Polacy czytają coraz mniej książek, ale równocześnie coraz bardziej angażują się w dyskusje internetowe im poświęcone. W ciągu roku zadeklarowaliśmy w sieci o 30 tys. więcej przeczytanych pozycji książkowych. Chętniej angażujemy się w dyskusję na temat literatury, dzielimy się rekomendacjami, przeżyciami i opiniami.

 

IMM

 

#4 PCK społecznie i kontrowersyjnie

Centrum Szkoleniowe Mazowieckiego Oddziału Polskiego Czerwonego Krzyża jest inicjatorem kampanii „Życie po śmierci”. Program obejmuje kursy pierwszej pomocy dla osób skazanych za zabójstwo, które niedługo wyjdą na wolność. Autorzy widzą w tym szansę na rehabilitację dla skazanych. Działania resocjalizacyjne mają także pomóc w ponownej adaptacji do życia w społeczeństwie. Akcja może potencjalnie zmienić postrzeganie osób po wyroku za zabójstwo – pierwsza pomoc jest istotna niezależnie od osoby udzielającej pomocy.

 

#5 Nowy celebryta w reklamie Apple

Apple promuje asystenta głosowego – Siri – który jest dostępny dla iPhone’ów 6. W poprzednich dwóch spotach mogliśmy oglądać Jamie’go Foxxa. Tym razem w głównej roli zaprezentował się Ciasteczkowy Potwór z Ulicy Sezamkowej. Naszym zdaniem to był strzał w dziesiątkę.