Kolejny raz przedstawiamy skrótowo ciekawe informacje i nowości z branży.

Co zatem działo się w ostatnim tygodniu?

 

 

1# Najbardziej dochodowe seriale.

W 2014 roku najwięcej zarobił serial „Pierwsza Miłość”, która wygenerowała prawie 226 mln zł dochodów
z reklam (dane dom mediowy Lowe Media-dane cennikowe). Drugim najpopularniejszym serialem pod względem generowanych przychodów z reklam był „Szpital” emitowany w telewizji TVN.


Przez ostatnie 10 lat (2004-2014) numerem jeden jest serial „Na Wspólnej”- prawie 2,1 mld zł.
Na drugiej pozycji „Pierwsza miłość” – 1,95 mld zł, na trzeciej „M jak miłość” 1,42 mld zł.

Podsumowanie przygotował dom mediowy Lowe Media.

 

 

2# Blogiem roku Kulturawplot.pl, Mediafun.pl Blogiem Dekady.

Blog o kulturze i ciekawostkach związanych z kulturą Michała Fedorowicz został Blogiem roku 2014 w 10. edycji konkursu. Za najlepszego Bloga Dekady, wybrano MediaFun.pl Macieja Budzicha.

Proponujemy również: Blog Roku 2014 – co działo się w sieci?

 

 

3# Gemius traci duński rynek.

Gemius przegrał przetarg na badanie internetu w Danii. Dla Gemiusa duński rynek był jednym z najistotniejszych. Od 2016 roku prowadzić je będzie TNS Gallup. Cały czas trwa również konkurs na badanie internetu w Polsce. Firma Gemius zajmuje się badaniem internetu w ok. 30 krajach. W naszym kraju firma realizuje od dziesięciu lat badanie Megapanel.

 

 

4# Reklama TV najpopularniejszym źródłem informacji na temat nowych produktów dla internautów.

Wiedzę na temat nowych produktów oraz marek głównie z telewizji czerpie aż 68% internautów.
Drugim źródłem takich informacji są kampanie bannerowe w internecie 50%. Trzecie miejsce przypada na rozmowy ze znajomymi i rodziną 49%. Warto również zwrócić uwagę na rosnącą ilość internautów czerpiącą informację z materiałów wideo, konkursów oraz innych działań z zakresu content marketingu. Badanie „Content Marketing 2014” przygotowała agencja Digital One wraz z firmą badawczą Polskie Badania Internetu.

 

 

5# Onet zakłada akademię  dla youtuberów.

Grupa onet.pl przeszkoli 15 osób w ramach Akademii Video – projektu skierowanego do młodych osób chcących nagrywać filmy w internecie. Głównym zadaniem akademii jest wykreowanie nowych gwiazd YouTuba. Akademia Video zaplanowana jest na 2 lata. Rozpocznie się 30-dniowym szkoleniem pod opieką specjalistów od nowych mediów.

 

 

6# Wirtualna Polska idzie na giełdę.

Spółka wyceniania jest na 1 mld zł, a wartość zbliżona jest do kwoty, jaką dwa lata temu zapłacił Ringier Axel Springer Media AG za Onet. Głównym udziałowcem WP jest European Media Holding, który posiada 50% udziałów. 20% posiada MCI EuroVentures 1.0, a ponad 20% założyciele Grupy O2.

 

 

Tyle na dziś. Do zobaczenia za tydzień na kolejnym niedzielnym obiedzie!

 

instytut medialny logo