Kolejny raz przedstawiamy skrótowo ciekawe informacje i nowości z branży.

 

Co zatem działo się w mediach i reklamie przez ostatnie 7 dni? Zapraszamy na podsumowanie tygodnia:

 

 

#1 Onet i WP.pl w TOP10  serwisów informacyjnych 2015 w Wielkiej Brytanii

Polskie portale znalazły się w pierwszej dziesiątce stron z newsami na Wyspach. Zestawienie przygotowane przez firmę SimilarWeb zdominowało BBC, które osiągnęło 30% udziału w rynku i znacząco wyprzedziło konkurencję. WP.pl zajęło 6 miejsce z 1,5 mld otworzeń (2% udziału w rynku). Na 7 pozycji znalazł się Onet.pl z 1,3 mld odsłon (około 1,8% udziału). Co ciekawe większość ruchu pochodzi z urządzeń mobilnych.

WB net media

#2 TVN rozwiązał zespół Veedo.pl

Serwis wideo przestał być aktualizowany przez Grupę TVN. Obsługujący go zespół został rozwiązany, a firma ma w planach przekształcenie go w inny projekt. Veedo.pl uruchomiono we wrześniu 2014 roku, na którym można było zobaczyć filmiki Internautów, produkcje współtworzone z youtuberami oraz materiały z mediów polskich i zagranicznych. Tematyka skupiała się na umiejętnościach i nietypowych talentach ludzi. Przez rok działalności oglądalność kanału spadła o połowę i nieznacznie przekraczała 100 tys. widzów (Megapanel Gemius/PBI).

logo-Veedo

#3 Blisko 9 mln złotych dla Audioteki – Ondrej Tomek w Radzie Nadzorczej

Czeski przedsiębiorca, Ondrej Tomek, zakupił część udziałów w Audiotece podnosząc wartość spółki do 75 mln złotych. Inwestor zasiądzie w Radzie Nadzorczej i będzie odpowiadał za rozwój na rynkach nieanglojezycznych. Łączna wartość sprzedanych akcji w czasie prywatnej emisji wyniosła 9 mln złotych. Pieniądze zasilą działania contentowe, produkt (aplikacje) i user acquisition oraz ekspansję na kolejne rynki europejskie. Spółka sprzedała w 2015 roku milion audiobooków.

Audioteka_logo

#4 Triumph dołączył do trendu Social Media Celebrites

Na świat mody i sklepów odzieżowych coraz mocniej oddziałuje trend Social Media Celebrites. Ambasadorzy marek i modelki wybiegowe są rekrutowani z portali społecznościowych zamiast castingów i pokazów. Oprócz Facebooka i Instagrama, do grona interesujących kanałów dołączył Flickr, Snapchat oraz Periscope. Idąc za obowiązującym trendem marka Triumph wybierze polską ambasadorkę poprzez aplikację na fanpage’u. Analogiczna akcja odbywa się w Grecji, Izraelu i Rosji.

triumph

#5 W jubileusz Publicis Groupe dofinansowanie dla 90 start-upów

Holding reklamowy o globalnym oddziaływaniu – Publicis Groupe – z okazji 90-lecia funkcjonowania na rynku światowym uruchomił program „Publicis90”. Celem akcji jest dofinansowanie 90 najbardziej perspektywicznych start-upów związanych z komunikacją internetową. Wysokość dofinansowania będzie wahać się od 10 tys. do 500 tys. euro. Zgłaszający się twórcy muszą reprezentować rynek lokalny, na którym działa grupa Publicis, a przychody działalności nie przekraczają 10 mln euro. Termin zgłoszeń to 28 lutego. Więcej informacji pod tym adresem: http://www.publicis90.com/#/publicis90

PubGr_logo