Kolejny raz przedstawiamy skrótowo ciekawe informacje i nowości z branży.

 

Co zatem działo się w mediach i reklamie przez ostatnie 7 dni? Zapraszamy na podsumowanie tygodnia:

 

 

#1 Usługowe i personalne zmiany w Google

Amerykański gigant konsekwentnie rozwija swoje produkty. Po pierwsze udoskonalono kalendarz Googole, w którym pojawią się podpowiedzi, możliwość wysłania wiadomości lub połączenia głosowego do uczestników spotkania oraz poprawiono korzystanie z narzędzia w języku polskim.
Po drugie YouTube Red, działający obecnie tylko w USA, od 10 lutego będzie udostępniał pierwsze produkcje. Jako pierwsze będą streamowane seria kryminalno-komediowa oraz 3 filmy: komedia, musical oraz dokument.
Po trzecie firmę opuszcza szef działu wyszukiwania. Jego miejsce zajmie osoba, która odpowiadała za machine learning. Zapowiadają się ciekawe zmiany w wyszukiwarce Google.

google

#2 Wiadomości TVP 1 straciły znaczą część widzów w styczniu

Zmiany w zarządzie TVP, w składzie zespołu „Wiadomości” oraz całość rotacji politycznych wokół mediów publicznych odbiły się na oglądalności najważniejszego programu informacyjnego nadawcy państwowego. I choć „Wiadomości” TVP1 znalazły się na drugim miejscu rankingu oglądalności (Nielsen Audience Measurement) z 3,703 mln widzów przed telewizorami, zanotowały spadek o prawie 408,5 tys. widzów w stosunku do poprzedniego miesiąca. Wydawców programu czeka ciężka praca w najbliższym czasie nad odzyskaniem straconego zaufania.

obiad tabelka

#3 Zmiany na szczycie w Grupie Orange

Według decyzji Rady Nadzorczej Orange Polska, od 1 maja 2016 roku nowym prezesem firmy zostanie Jean-François Fallacher, który od 2011 roku zarządzał Orange Romania oraz zasiadał w radach nadzorczych kilku europejskich spółek telekomunikacyjnych. Bruno Duthoit, dotychczasowy prezes, zostanie nowym Dyrektorem Wykonawczym Grupy Orange ds. Europy (na rynkach Europy Centralnej).

a

#4 Microsoft zakupił SwiftKey

Brytyjski startup SwiftKey tworzący wirtualną klawiaturę (ze szczególną dedykacją dla urządzeń mobilnych) został kupiony przez Microsoft. Według Financial Times koszt inwestycji wynosi 250 mln dolarów. Prace nad projektem mają być kontynuowane, bez zmian pozostaje także zespół ds. rozwoju.

Obecnie aplikacja działa na 300 mln urządzeń. Oprogramowanie ułatwia i przyspiesza pisanie i uczy nowych nawyków, przy okazji przewidując kolejne słowa do napisania. Darmowa aplikacja nadal będzie dostępna w App Store i Google Play. Przejęcie ma związek z pracami Microsoftu nad inteligentną klawiaturą „Word Flow”.

swiftkey-microsoft

#5 Nowa kampania Volkswagen -„Then. Now. Always.”

Wieloletnie hasło i kampania Volkswagen „Das Auto” została wycofana ze strategii firmy po wykryciu oszustwa z manipulacją pomiaru emisji spalin w pojazdach niemieckiej marki. Utracone zaufanie ma odbudować m.in. nowa, europejska kampania pod hasłem „Then. Now. Always”.

Autorzy kreacji, sieć agencji DDB, postawili na emocjonalny wydźwięk i pokazują obecność marki na różnych etapach życia tego samego bohatera.