Kolejny raz przedstawiamy skrótowo ciekawe informacje i nowości z branży.

 

Co zatem działo się w mediach i reklamie przez ostatnie 7 dni? Zapraszamy na podsumowanie tygodnia:

 

#1 Agora zakupiła pakiet większościowy akcji GoldenLine

Za 8,48 mln złotych Agora nabyła pakiet większościowy akcji GoldenLine. Celem jest stworzenie kompleksowej ofertę dla pracodawców i kandydatów, a przez to wzmocnienie pozycji spółki w sektorze rekrutacyjnym. Inwestycja jest odpowiedzią na zmiany w usługach rekrutacyjnych i przeniesieniem sporej części procesu do Internetu (LinkedIn, GoldenLine i inne). Według danych Gemius z serwisu korzysta 2 mln użytkowników miesięcznie.

Agora 2

#2 Twitter zdobywa nowych użytkowników w Polsce i przeżywa kryzys

Twitter wyraźnie szuka swojej tożsamości i nie ma pomysłu, w którą stronę konsekwentnie rozwijać serwis. Zmiany w zarządzie i projekt poszerzenia limitu znaków do 10 tys. znaków wywołał falę komentarzy. Później wypłynęła informacja, że wpływowi użytkownicy mają wyświetlane mniej reklam, wszystko w celu zatrzymania ich w serwisie. W mijającym tygodniu spółkę opuściło 4 ważnych przedstawicieli zarządu, odpowiedzialnych za HR, globalne media, zarządzanie produktem i inżynierię. A tymczasem w Polsce Megapanel PBI przedstawił dane dotyczące użytkowników Twittera za październik i listopad 2015 roku. Ćwierkaczowi stuknęło 4 mln użytkowników deskopowych. (grafika pochodzi ze strony wirtualnemedia.pl)

TT wykres

#3 Grupa Onet rozwija współpracę z CNN International

Obie firmy podpisały umowę partnerską, dzięki której dziennikarze Onetu będą mogli wziąć udział w warsztatach organizowanych przez CNN w Stanach Zjednoczonych. Umowa przyniesie polskiemu portalowi komentarze międzynarodowych ekspertów i więcej międzynarodowych materiałów, w tym relacje wideo z najistotniejszych wydarzeń międzynarodowych. 

onet

#4 Facebook Audience Network poszerzony o mobilne strony internetowe

Należąca do Facebooka sieć Audience Network to usługa skierowana do reklamodawców działających nie tylko na Facebooku i Instagramie. W tym tygodniu poszerzono jej ofertę o mobilne strony internetowe, która ma zachęcić 2,5 mln aktywnych użytkowników do dalszego, bardziej wydajnego korzystania z usługi. Nowy zakres działania i narzędzia to efekt zmieniającego się rynku – statystycznie 40% ruchu na stronach jest dokonywana za pomocą urządzeń mobilnych.

facebook-audience

#5 Periscope integruje się z GoPro

Live streaming rozwija się w zawrotnym tempie. Wychodząc na przeciw oczekiwaniom użytkowników Periscope i GoPro łączą siły udostępniając przekazywanie treści z kamer GoPro. Obecnie usługa działa poprzez aplikacje dostępną w systemie iOS łączące się z modelami GoPro Hero 4 oraz Hero 4 Silver. Prace nad wersjami działającymi w innych systemach trwają. Ogólnoświatowa promocja usługi rozpoczęła się w trakcie trwających mistrzostw w sportach ekstremalnych X Games w Aspen.

periscope