Kolejny raz przedstawiamy skrótowo ciekawe informacje i nowości z branży.

 

Co zatem działo się w mediach i reklamie przez ostatnie 7 dni? Zapraszamy na podsumowanie tygodnia:

 

#1 Coca-Cola rusza z kampanią One Brand – „Taste the Feeling.”

Na początku tygodnia Coca-Cola zaprezentowała szkielet swojej nowej strategii i globalnej kampanii One Brand. Po raz pierwszy w historii wszystkie produkty marki będą uczestniczyć w tej samej kampanii „Taste the Feeling.”. Jak podkreśla zarząd, picie każdego rodzaju Coca-Coli jest prostą przyjemnością, która sprawia, że codzienne momenty są bardziej wyjątkowe. Kampanię ma cechować uniwersalny storytelling odnoszący się do emocjonalnych aspektów spożywania Coca-Coli.

coca-cola

#2 Facebook pracuje nad transmisjami sportowymi Live

Internetowy gigant wykonuje kolejny dynamiczny ruch, w celu umocnienia się na rynku i wyjścia na przeciw potrzebom swoich użytkowników. W związku z nowym celem, powstaje hub, który pozwoli transmitować w serwisie aktualny stan zawodów, bezpośrednie statystyki i komentarze ekspertów. Nowe rozwiązanie ma funkcjonować analogicznie do aplikacji ESPN oraz CBS i docelowo walczyć o uwagę internauty z Twitterem. W przyszłości Facebook nie wyklucza live streamingu z zawodów sportowych.

fb 2

#3 IBM tworzy dział poświęcony usługom wideo na urządzenia mobilne

IBM najpierw przejął Ustream, który dostarczał usługę wideo streamingu i VoD poprzez platformę chmurową, a następnie ogłosił otwarcie działu usług wideo na tablety i smartfony.  Ustream dociera miesięcznie do 80 mln użytkowników, w tym duzi klienci, m.in. NASA, Nike czy Facebook. Krok ze strony IBM, to kolejny ruch w celu zwiększenia udziału w rynku technologii chmurowej.

IBM

#4 WhatsApp rezygnuje z rocznej opłaty 1$

Jednocześnie obiecuje, że nie wprowadzi żadnych reklam z powodu zniesienia abonamentu. Ruch jest wprowadzeniem do testowania kont biznesowych. Serwis teraz skupi się na dużych klientach i rozwiązaniach B2C, jak choćby dla Bank of America. WhatsApp ma obecnie 990 mln użytkowników.

wa

#5 Castrol – wyniki akcji z mecenatem dla młodych motocyklistów #BeThe1

Producent olejów silnikowych w 2015 roku rozpoczął akcję #BeThe1, w ramach której zaprosił młodych motocyklistów z pierwszymi startami za sobą do swojej akcji. Sportowcy na specjalnej platformie dzielili się swoimi umiejętnościami, postępami i umiejętnościami wizerunkowymi. Oprócz licznych nagród rzeczowych od współsponosrów, najlepsi znaleźli się na muralu we Wrocawiu. 3 najlepszych motocyklistów zostało objętych patronatem Castrol na rok 2016.