Kolejny raz przedstawiamy skrótowo ciekawe informacje i nowości z branży.

Co zatem działo się w mediach i reklamie przez ostatnie 7 dni? Zapraszamy na podsumowanie tygodnia:

 

 

1# Xevin kupił Gadu-Gadu

Cypryjska spółka Xevin Consulting przejęła od Grupy Allegro komunikator GG (dawne Gadu-Gadu).http://mmp24.pl/mmp24.php?Ccpsw8r5XWSr1B0ePAuVjOKs20vR8SaXK+HJOjuc+t0IMo+UbIQg6F3crVhYyGmi1uRS7lMfDEbpLchKAW8UdQ==

Spółka Xevin Consulting Limited z siedzibą na Cyprze (Limassol) przejęła od Grupy Allegro, należącej do południowoafrykańskiego holdingu Naspers, komunikator GG, dawne Gadu-Gadu. Wartości transakcji nie ujawniono.

Komunikator Gadu-Gadu działa od 15 lat. Od kilku lat tracił jednak na popularności głównie na rzecz facebookowego messengera. Zgodnie z danymi Megapanelu/PBI z rozwiązań niemobilnych GG skorzystało we wrześniu 2,9 miliona użytkowników (RU).

 

 

Zrzut ekranu 2015-11-08 o 16.22.47

            Kliknij aby przejść do GG

 

2# T-Mobile spadła liczba klientów, ale przychody wzrosły

To głównie dzięki przejęciu GTS Poland, ale w minionym kwartale wzrosły także przychody z usług komórkowych.http://mmp24.pl/mmp24.php?uyvbkfV0bDGoUYsqZv8XZwryZ2e0uuS52n5o8EejCwtp3+OF04MkrUqnNGR2+3a+7twDmUXRhl2nMViAVcKVAQ==

Na koniec września br. T-Mobile Polska obsługiwał 15,696 miliona klientów. W ciągu roku operatorowi ubyło ich 32 tys. 6,640 mln stanowią klienci kontraktowi (abonenci, czyli korzystający z usług postpaid, zarówno indywidualni, jak i biznesowi), 9,056 mln zaś klienci usług na kartę (prepaid).
Tych pierwszych ubyło operatorowi w ciągu roku 251 tys., natomiast liczba obsługiwanych kart prepaid wzrosła o 219 tys. (operator wlicza do bazy wszystkie karty, które były jakkolwiek aktywne w ciągu 12 ostatnich miesięcy).

Porównując jednak miniony kwartał z poprzednim, wyraźnie widać odpływ klientów: łączna ich liczba zmalała o 131 tys. Klientów kontraktowych ubyło 68 tys., liczba kart prepaid zmalała zaś o 62 tys.

Całkowite przychody T-Mobile Polska w III kwartale br. wyniosły 1,638 mld zł i były o 1,1 proc. wyższe w porównaniu z analogicznym kwartałem 2014 r

 

3# Grupa naTemat współpracuje z TestMeToo.

Platforma do testowania produktów będzie wykorzystywana do nowych form reklamy natywnej.http://mmp24.pl/mmp24.php?i/XkJHq8tihyCTx5tOyrJrze42ZaOnpbFhwXAxIdaek0EoYRImAlCjvO45lRbkvSWdcszsyaVLKpCy0FwtGraQ==

Grupa naTemat podpisała umowę z TestMeToo.com w zakresie wykorzystania tzw, platformy Zaangażowanych Konsumentów, którzy testują produkty i usługi. W wyniku współpracy naTemat i TestMeToo.com powstał nowy model badań rynkowych powiązanych z reklamą natywną. Nowe natywne rozwiązania reklamowe o nazwie Native Sharing wykorzystują spontaniczne i organiczne dzielenie się treściami tworzonymi przez użytkowników TestMeToo. Native Sharing zakłada wykorzystanie natywnych funkcjonalności redakcyjnych obecnych w serwisach Grupy naTemat na wszystkich etapach testu produktów i usług (rekrutacja respondentów do testów, realizacja testu, dzielenie się wynikami testów przez uczestników platformy oraz redakcyjne wykorzystanie wygenerowanych przez użytkowników wizerunkowych treści w ramach publikacji form natywnych dedykowanych dla klientów). Dzięki natywnemu zaimplementowaniu platformy TestMeToo.com w redakcyjną zawartość serwisów Grupy naTemat do czytelników ma dotrzeć kontekstowo dopasowany komunikat.

 

 

4# Interia tworzy nową sieć AdRetail

Biorąc pod uwagę wyniki z Megapanelu, sieć trafia do ok. 1,5 mln osób.http://mmp24.pl/mmp24.php?oP6/Z6gNi6FGCSueUHnqqo7T3TmrBRPa14ntuIDAJluDnbG56ZG0wO2pw9Nif6x9woJo5b6Y06YLidm906+DAw==

AdRetail to sieć reklamowa nastawiona na efekty sprzedażowe. Bazuje na serwisach Promocyjni.pl, Okazjum i Promoceny.pl, które należą do Grupy Interia.pl.

AdRetail wspiera sprzedaż produktami reklamowymi skonstruowanymi wokół prezentacji gazetek promocyjnych. Po przejęciu przez Grupę Interia.pl serwisów Okazjum.pl oraz Promoceny.pl oraz w połączeniu z serwisem Promocyjni.pl, sieć trafia do ok. 1,5 mln osób (dane za: Megapanel PBI/Gemius, wrzesień 2015).

Dyrektorem zarządzającym AdRetail zostaje Norbert Kowalski.

 

 

5# Onet-RASP wprowadza markę Noizz

Grupa Onet-RASP wprowadza Noizz, miejsce w sieci dla millenialsów od millenialsów. O projekcie mówi Anna Piętka, która zarządza zespołem Noizz. – Chcieliśmy stworzyć markę digitalową, która będzie dostarczała użytkownikowi wartościowe treści w atrakcyjnej dla niego formie. Noizz będzie wychodzić z treściami w jego ulubione kanały dystrybucji (np. Facebook, Snapchat, Instagram). Chcemy zaoszczędzić użytkownikowi czas, wychodząc mu naprzeciw. On w zamian za to spędzi więcej czasu z nami.

Noizz dotyka bardzo szerokiego spektrum tematów, m.in. newsy, rozrywka, DIY, zwierzęta, celebryci, społeczeństwo, LGBT i wiele innych. – Dlatego w naszych publikacjach wykorzystujemy dużo wstawek z mediów społecznościowych, wideo, quizów i list, żeby jak najbardziej uatrakcyjnić nasze treści – podkreśla Piętka.

– W Noizz stworzyliśmy zespół składający się z millenialsów, który tworzy dla tej marki treści. Mamy ekipę młodych i kreatywnych redaktorów, którzy tworzą z nami treści i opiekują się kanałami dystrybucji – zaznacza Anna Piętka. Oprócz niej projekt reprezentuje także Paweł Pawelec (redaktor naczelny) oraz zespół redaktorów kreatywnych.

Noizz rezygnuje z reklamy displayowej, stawiając tym samym na reklamę natywną oraz content marketing. – Młodsze grupy użytkowników niechętnie konsumują reklamę w tradycyjnej formie i w związku z tym znalazły wiele sposobów na ignorowanie jej, np. adblocks, banner blindness. Reklama natywna pozwala na budowanie dialogu i więzi emocjonalnej z użytkownikiem, co daje długotrwały efekt w komunikacji marki – komentuje Piętka.

 

 

 

Tyle na dziś. Do zobaczenia za tydzień na kolejnym niedzielnym obiedzie!

 

tt kamilsojatt kubabiel 179x422