Kolejny raz przedstawiamy skrótowo ciekawe informacje i nowości z branży.

Co zatem działo się w mediach i reklamie przez ostatnie 7 dni? Zapraszamy na podsumowanie tygodnia:

 

 

1# Po dwóch latach spadków rynek telekomunikacyjny odbija

Firma badawczo-analityczna PMR przewiduje, że po spadkach zanotowanych w ostatnich dwóch latach polski rynek telekomunikacyjny (rynek usług operatorskich, bez płatnej telewizji) w tym roku wzrośnie o 1,8 proc. Jego wartość w 2015 r. może wynieść 36,2 mld zł.

W poprzednich dwóch latach spadki wyniosły odpowiednio: 5,1 oraz 1,7 proc

184546f_artykuly_1_png_rynek-telco-2010-2015-pmr

2# Samsung sponsorem serialu i strategicznym partnerem Player.pl

Samsung Electronics Polska i TVN SA, właściciel serwisu Player.pl, zawarły strategiczne partnerstwo, w ramach którego użytkownicy urządzeń mobilnych i Smart TV marki Samsung do końca przyszłego roku otrzymają dostęp do treść VoD na preferencyjnych warunkach (za 9,99 zł miesięcznie, czyli o blisko 10 zł taniej niż pozostali).

Samsung Electronics Polska został również sponsorem internetowego serialu ”Web Therapy”, pierwszego wyprodukowanego specjalnie dla platformy Player.pl, który jest adaptacją formatu produkowanego w Stanach Zjednoczonych. W roli głównej wystąpi Agata Kulesza, która wcieli się w rolę psychoterapeutki, doktor Lucyny Kole-Bojarskiej, prowadzącej terapię swoich pacjentów online.

 

184557f_artykuly_1_png_samsung-player-pl-1

 

 

3# KFC stworzyło teleturniej na Snapchacie

Sieć KFC stworzyła pierwszy polski teleturniej na Snapchacie – Snap & Bite. Rozgrywka odbywa się na żywo, uczestnicy odpowiadają na pytania i walczą o nagrody w czasie rzeczywistym. Tematem quizu są cztery kraje: Brazylia, Chiny, Indie i USA. Wybór nie jest przypadkowy. Są to miejsca pochodzenia sosów do nowego produktu w KFC – bitesów. Pytania wykraczają poza formę klasycznego teleturnieju, mają w zabawny i zdystansowany sposób prezentować ciekawostki na temat dalekich kultur. W rolę prowadzącego wciela się Jan Frączek – współtwórca internetowego show „Na pełnej”.
   
Teleturniej Snap & Bite można oglądać co środę od godziny 17.00 w MyStory na Snapchacie KFC. Za realizację projektu odpowiada agencja reklamowa McCann Worldgroup.

 

 

4# E-booki prawdopodobnie pobiją w tym roku rekord

Eksperci z firmy Virtualo, polskiego dystrybutora książek elektronicznych, prognozują, że rok 2015 będzie rekordowy dla e-booków – ich sprzedaż wyniesie prawdopodobnie 60 mln zł netto.

Analizując nasze wyniki sprzedażowe z pierwszych trzech kwartałów br. i porównując sprzedaż e-booków sprzed 5 lat, kiedy wyniosła 2 mln zł netto, z prognozą na 2015 r. ze sprzedażą na poziomie 60 mln zł – widać, że polski rynek e-książki ma nadal bardzo duży potencjał – mówi Robert Rybski, prezes Virtualo.

Duży wpływ na rozwój rynku ma rosnąca popularność nowoczesnej, mobilnej formy czytania, ale również z roku na rok coraz większa i bardziej atrakcyjna oferta dla e-czytelników – dodaje Robert Rybski.

 

184518f_artykuly_1_jpg_rynek-e-bookow-infografika2-2015-2
                                                                   Kliknij aby powiększyć

 

 

5# NetSales wprowadza nowy model rozliczeń w kampaniach online

NetSales, sieć performancemarketingowa należąca do Cube Group, wprowadza nowy model rozliczenia za kampanie online – CPQV (cost per quality visitor). Model Quality Visitor umożliwia płatność za jakościowy ruch generowany przez realnych i aktywnych użytkowników. Jest to rozliczenie za czas lub głębokość wizyty. Quality Visitor to użytkownik, który po kliknięciu w banner lub link reklamowy spędzi na stronie reklamodawcy ustaloną ilość czasu lub otworzy na niej ustaloną liczbę podstron. Płatność dotyczy tylko wizyt, które spełniły określone kryteria.

 

 

Tyle na dziś. Do zobaczenia za tydzień na kolejnym niedzielnym obiedzie!

tt kamilsojatt kubabiel 179x422