Kolejny raz przedstawiamy skrótowo ciekawe informacje i nowości z branży.

Co zatem działo się w ostatnim tygodniu? Zapraszamy na podsumowanie tygodnia:

 

 

 

1# Seat zaprasza na jazdę Oculusem

Marka Seat zaprasza do sklepów Go Sport w wybranych galeriach handlowych w całej Polsce na wrażenia w technologii Oculus, rzeczywistości wirtualnej 360. W ten sposób Seat promuje model Leon X-Perience. Dzięki wykorzystaniu technologii Oculus każdy chętny będzie mógł poznać zalety tego samochodu. Możliwość wirtualnej „przejażdżki” Leonem X-Perience została przygotowana tylko dla polskich kierowców.

 

seat oculus

 

 

2# TVP testuje emisję w 4K

Telewizja Polska zaczęła w ubiegły piątek testową emisję w rozdzielczości 4K (Ultra HD).

Obraz w standardzie 4K ma dziewięć razy więcej pikseli niż obraz w wysokiej rozdzielczości (HD) i cztery razy więcej niż Full HD. TVP prowadzi testy w ramach naziemnej emisji cyfrowej, nadając krótkie materiały w 4K.

Dodatkowo do 20 lipca potrwają testy transmisji w 4K w internecie ( na portalu TVP, w ramach telewizji hybrydowej oraz aplikacjach mobilnych).

tvp 4k

 

 

3# Warszawskie Blue City startuje z beaconami

Od lipca CH Blue City rozpoczyna innowacyjny program angażowania klientów w spersonalizowany proces zakupowy za pomocą technologii bluetooth low energy – BLE. Za implementację technologii odpowiada poznański start-up Qpony, którego mobilna aplikacja będzie wykorzystywana jako platforma komunikacji. Blue City jako jedno z największych centrów handlowych w Polsce będzie badać potencjał beaconów.

Qpony oprócz hardware’u zaoferowały również system do zarządzania komunikacją – aplikację, dzięki której notyfikacje będą docierać do klientów galerii, oraz rozbudowany moduł raportowania.

 

182091f_artykuly_1_jpg_bluecity-press2

 

 

4# Microsoft spisuje na straty 7,6 mld dol. wydanych na zakup biznesu telefonów komórkowych od Nokii

Microsoft wpisze w straty 7,6 mld dol. wydane na zakup we wrześniu 2013 r. biznesu telefonów komórkowych od fińskiej Nokii. Zwolni także 7,8 tys. pracowników (od Nokii przejął ich ok. 32 tys., a łącznie koncern zatrudnia 118,5 tys. pracowników). Dodatkowe koszty restrukturyzacji wyniosą 750-850 mln dol. Nie oznacza to jednak całkowitego wycofania się Microsoftu z produkcji telefonów komórkowych, ale ograniczenie ich portfolio. Firma wyodrębni trzy segmenty: tanich, ekonomicznych telefonów, urządzeń dla klientów biznesowych oraz flagowych smartfonów z system Windows Phone.

Wraz z biznesem komórkowym Microsoft kupił od Nokii markę smartfonów Lumia oraz prawa do używania marki Nokia przy produkcji prostych telefonów przez 10 lat.

 

Microsoft Lumia 535

Microsoft Lumia 535

 

 

 

5# Facebook zmienia zasady rozliczania kampanii CPC

Facebook zmienia zasady rozliczania kampanii reklamowych w modelu CPC ( cost per click). Serwis przestanie doliczać komentarze użytkowników lub kliknięcia „lubię to”.

Do tej pory pory Facebook do obliczania współczynnika CPC brał pod uwagę wszystkie akcje związane z przestrzenią reklamową, czyli np. kliknięcia „lubię to”, komentarze udostępnienia i rozwinięcia postu za pomocą funkcji zobacz więcej.

Teraz do obliczania CPC liczyć się będą jedynie kliknięcia otwierające inne strony niż Facebook, instalujące aplikacje, uruchamiające wideo na innej stronie lub przenoszące do gier.

 

 

 

 

Tyle na dziś. Do zobaczenia za tydzień na kolejnym niedzielnym obiedzie!

 

tt kamilsoja

tt kubabiel 179x422