Kolejny raz przedstawiamy skrótowo ciekawe informacje i nowości z branży.

Co zatem działo się w ostatnim tygodniu? Zapraszamy na podsumowanie tygodnia:

 

 

 

1# Agora ruszyła z Radiem Pogoda

Grupa Radiowa Agora w piątek uruchomiła grającą w formacie oldies sieć Radio Pogoda, nadającego w Krakowie, Poznaniu i  Opolu. W jej zespole nie znalazły się osoby tworzące Radio KRK FM, na bazie którego powstał projekt. O starcie Radia Pogoda i zwolnieniach pracownicy dowiedzieli się pół godziny przed jego uruchomieniem, podczas spotkania z przedstawicielami Agory.

 

radio pogoda - niedzielny obiad

Kliknij aby przejść do strony „Radio Pogoda”

 

 

2# TVN 24 najczęściej cytowany na Twitterze na koniec maja

Profil MTV Polska był najliczniej obserwowanym wśród mediów na Twitterze na koniec maja br. Najczęściej cytowano profil kanału telewizyjnego tvn24 – wynika z analizy firmy Sotredner.

Profil MTV Polska śledziło na Twitterze 758 046 osób. Na drugim miejscu znalazł się profil tvn24 – 684 130 followersów, a na trzecim Gazeta Wyborcza.pl – 385 310 obserwujących.

Kliknij aby przejść do kont marek na Twitterze:

MTV POLSKA

TVN 24 

Gazeta Wyborcza.pl

 

 

3# Eleven Sports Network pojawi się w Polsce

Jeszcze latem br. ruszy w Polsce kanał sportowy Eleven Sports Network. Nadawca finalizuje rozmowy na temat dystrybucji stacji. Wiadomo już, że w ramówce kanału znajdą się mecze ligi włoskiej Serie A i francuskiej Ligue 1. Planowane jest też pokazywanie wybranych rozgrywek piłkarzy ręcznych. Eleven Sports należy do grupy kapitałowej The Channels Co Ltd.  Kanał brał udział w przetargu na prawa do pokazywania meczów polskiej Ekstraklasy piłkarskiej przez najbliższe cztery sezony, ale wycofał się.

Eleven Sports Network - niedzielny obiad

 

 

4# Megapanel: Wśród największych tylko facebookowi przybyło użytkowników

Najwięcej internautów odwiedziło serwisy Grupy Google  – 20,59 mln, czyli o 90,1 tys. mniej niż w marciu br. Facebook zyskał 93,5 tys użytkowników (do 17,31), a YouTube stracił 352 tys. (do 16,37mln).
Grupa Onet-Rasp miała w kwietniu br 15,77 mln użytkowników, a Grupa Wirtualna Polska – 15,59 mln.

W kwietniu br. przewaga Grupy Onet-Rasp nad Wirtualną Polską w Megapanelu wyniosła 185,5 tys. użytkowników.

 

megapanel-kwiecien2015-1

Kliknij aby powiększyć (tabela: wirtualnemedia.pl)

 

 

5# Sektor finansowy w I kw. br. wydał na reklamę 104 mln zł

W I kwartale 2015 r. wydatki sektora finansów na reklamę wyniosły ponad 104 mln zł. To o ponad 50 mln zł mniej niż w ostatnim kwartale 2014 r. i o prawie 11 mln zł mniej w stosunku do okresu styczeń-marzec 2014 – wynika z analiz domu mediowego Codemedia, na podstawie Kantar Media, Nielsen Audience Measurment i danych własnych.

W I kwartale największym reklamodawcą w tej kategorii były banki, które wydały na reklamę swoich produktów ponad 65 mln zł (63 proc. całego budżetu). Za nimi uplasowały się inne instytucje finansowe, w które wliczać należy m.in. firmy leasingowe, parabanki, domy maklerskie, przeznaczające na promocję ponad 24 mln zł (23 proc.). Firmy ubezpieczeniowe poniosły z kolei wydatki na poziomie 13 mln zł (13 proc.).

 

Wydatki na reklamę finanse

Firmy z rynku finansowego najchętniej reklamują swoje usługi i produkty w telewizji, inwestując 53 proc. swojego budżetu marketingowego – 55 mln zł (dane I-III 2015 r, Codemedia) – właśnie w tym kanale.

 

181651f_artykuly_1_png_wydatki-bankow-2

 

 

6# Widzowie lubią prawdziwe marki w serialach – badanie MEC Access

Wysoki poziom akceptacji dla product placementu wśród widzów to wniosek z zakończonego właśnie badania  MEC Access, działu akcji specjalnych agencji mediowej MEC. Prawie 54 proc. polskich internautów w wieku 20+ deklaruje, że lubi, kiedy bohaterowie seriali używają prawdziwych marek (samochodów, napojów itp.) – takich, które można kupić. Większą potrzebę realizmu w tym zakresie wyrażają mężczyźni (56 proc.) niż kobiety (51 proc.) oraz grupa starszych badanych (ponad 56 proc., podczas gdy wśród 20-29 latków – niespełna 50 proc.).

 

Niedzielny obiad

181681f_artykuly_1_jpg_wykresy2

Badanie zrealizowane metodą CAWI na grupie 2000 internautów w czerwcu br. przez MEC Analytics & Insight.

 

 

Tyle na dziś. Do zobaczenia za tydzień na kolejnym niedzielnym obiedzie!


 

Zobacz o czym pisaliśmy w tym tygodniu:
5 czasopism które musisz znać

 

 

tt kamilsoja tt kubabiel 179x422