Każdego dnia staramy się jak najlepiej wykorzystać czas. Nie chcemy stracić żadnej z chwil dlatego wykonujemy wiele czynności naraz. Najlepszym przykładem na to, jest popularny ostatnimi czasy Multiscreening.

Najprościej tłumacząc jest to równoczesne korzystanie z min. 2 urządzeń (TV/ komputer /Telefon/Tablet).  Większość z nas doświadcza takiego zjawiska np. podczas  oglądania telewizji i wysyłania wiadomości przez telefon.

 

Wcześniej tego nie było ?

Myślę, że mogę zaryzykować stwierdzeniem iż Multiscreening zawitał do nas razem z całą rewolucją online. Spoglądając na naszych rodziców na pewno zauważymy że są  to osoby które w inny sposób konsumują media. Oglądając ulubiony serial koncentrują się tylko i wyłącznie na nim. Ciężko sobie wyobrazić sytuację, w której rodzice równocześnie słuchają audycji radiowej i oglądają swój ulubiony serial :)

  

„U nas jest inaczej.”

Nasze pokolenie jest nauczone do prowadzenia życia offline równolegle życiem online.
Dwa światy które nawzajem się przenikają pozwalają na kontakt ze światem całą dobę. 
Kiedyś istniał świat bez telefonu gdzie kontakt z naszymi znajomymi był bardzo ograniczony. Dzisiaj praktycznie każdy z nas jest na minimum 1 portalu społecznościowym. Ciężko nam sobie wyobrazić życia bez komentowania, ‚lajkowania’, udostępniania, czy też dzielenia się wydarzeniami z  naszego życia.  Wykorzystując technologie robimy to bardzo często podczas pracy czy też oglądania programów telewizyjnych. Napotwierdzenie tego i aby nie być gołosłownym posłużę się badaniami które przeprowadził Dom Mediowy Mindshare.

 

Też tak masz?

Oglądając telewizję najczęściej korzystamy jednocześnie z laptopa ( 46% ) lub smartphonu ( 41%).

Korzystając ze smartphonu równocześnie oglądamy ulubione programy w TV (56%), laptopa (39%), komputera stacjonarnego (23%) lub tabletu (11%).

Z kolei w sytuacjach kiedy dominującym urządzeniem jest tablet, chętnie łączymy go z Tv (48%), smartphonem (29%) lub laptopem (15%).

 

Jak to wykorzystać ?

Według mnie jest to dobro, które należy pożytkować . Mulstiscreening możemy zastosować do kampanii „Real Time Marketingowej”, która jest bardzo dobrze odbierana przez konsumentów. Wystarczy tylko trochę kreatywności aby dotrzeć do ogromnej ilości użytkowników i zostań zapamiętanym na lata.

 

Nie wierzysz ?

Przykładów jest wiele, natomiast ja pokaże wam moje dwa ulubione .

 

1# Głodny Suarez

Pamiętasz mistrzostwa świata w piłce nożnej w 2014 roku i słynne ugryzienie zawodnika Włoch przez Luisa Suareza?  Wiele firm chciało to wykorzystać natomiast najlepiej to wyszło Snickersowi który zaraz po tym wydarzeniu umieścił  tweeta razem z hasztagami :

  Tweet został retweetowany ponad 43 tys. razy osiągając ogromny zasięg w kilkanaście godzin.

 Snickers-real-time-marketing-World-Cup-campaign

2# SuperOreo

Kolejnym przykładem jest oreo, które podczas SuperBowl wykorzystało oglądanie meczu w telewizji z komentowaniem wydarzenia na Twitterze.

Podczas trwania meczu nagle  na stadionie zgasły światła , co spowodowało przymusową przerwę w grze. Idealnie z przekazem trafiło Oreo publikując tweeta :

Wiadomość została retweetowana (przekazana dalej) ponad 15 000 razy, natomiast na Facebooku post otrzymał ponad 20 000 Lajków.

***Warto przypomnieć że średnia cena za reklamę 30-sekundową wynosiła przeszło 3,7 miliona dolarów.***

 

Sposób na mały budżet.

Pokazując te dwa przykłady, chciałem Ci udowodnić że dzięki Multiscreeningowi oraz działaniom Real Time Marketingowym nie potrzebujesz dużych budżetów aby konkurować z wielkimi firmami.

Potrzebna jest odrobina inwencji twórczej oraz umiejętnośći, aby wyróżnić się z tłumu i zaskoczyć innych swoimi działaniami.

 

Mam nadzieję że po przeczytaniu tego tekstu z chęcią spróbujesz podobnych działań :)

 

Kamil Soja