23 czerwca odbyło się kolejne spotkanie w ramach inicjatywy BeCom! pod tytułem „Nowe media – między wiedzą a rozrywką”. Tym razem krakowska młodzież mogła posłuchać twórców Faktoidu, „Sarny z krzesłem na głowie” czy Wiedzy Bezużytecznej. Jak było? Krótka relacja  poniżej.

 

Pierwsza prezentacja: „Jak promować sarny w social media”

Ekspert: Filip Połoska – jednoosobowa redakcja Faktoidu. Pracuje w newsroomie Gazeta.pl gdzie zajmuje się social mediami i różnymi formami pokazywania treści w Internecie

Jeszcze kilka tygodni cała Polska żyła wyborami prezydenckimi. Oprócz znanych twarzy takich jak Bronisław Komorowski, Andrzej Duda czy Paweł Kukiz pojawiła się obok Magdaleny Ogórek nowa kandydatka na prezydenta – Sarna z krzesłem na głowie. Ta nieznana dotąd szerszej publice postać szybko zyskała popularność w mediach społecznościowych, podbijając serca tysięcy Polek i Polaków. Za sukcesem medialnym kandydatki nie stał żaden piżmak czy bóbr, a Faktoid, którego red. Naczem jest Filip Połoska.

Filip Połoska: „Chciałem pokazać, jak wykorzystując potencjał social mediów jeden śmieszny obrazek można przekształcić w akcję, w którą zaangażowało się tysiące osób i o której mówiła cała Polska. Najważniejsze jest, żeby wyczuć potencjał i moment oraz szybko reagować tak, aby akcja nabrała odpowiedniego tempa.”

Historia Sarny z krzesłem do głowy była nie tylko przyczynkiem do rozmowy na temat potencjału social media w promocji własnych przedsięwzięć, ale również wpływu nowych mediów na sferę publiczną- komunikację społeczną i zachowania ludzi.

 sarna z krzeslem na glowie

 

Druga prezentacja: „Pomysł jest wart tyle co domena, czyli 9,99″

Ekspert: Dawid Tekiela – CEO grupy Hammer Media, wydawcy m.in bezuzyteczna.pl,
viralka.pl czy wiedzoholik.pl

Internet zna wielu autorów stron wwww, fanpage’y, blogów czy kanałów na YouTube, ale nie każdy z nich odniósł sukces liczony w milionach użytkowników. Do grona tych, którym to się udało należy Dawid Tekiela. Młodzież miała szansę bezpośrednio od pomysłodawcy i twórcy bezużytecznej.pl usłyszeć o początkach serwisu (w tym o odręcznie narysowanym na kartce papieru projekcie serwisu) i o tym, co jest ważne, gdy decyduje się przekuć własne pomysły w biznes.

Jakich rad udzielił Dawid młodzieży? Trzeba było być na BeCom!, ale z pewnością warto pamiętać o trzech.

1. Dobry pomysł to podstawa.

2. Warto zawsze mieć obok siebie notatnik, bo nigdy nie wiemy kiedy wpadnie nam do głowy pomysł życia.

3. Gdy zapiszemy nasz pomysł w notatniku to dobrze spojrzeć na niego krytycznym okiem na drugi dzień, gdy emocje już opadną.

 wiedza bezuzyteczna

 

Warsztaty: „Jak tworzyć skuteczny content. Czyli social media sztuczki”

Ekspert: Kamil Soja- Account Executive Grupy Onet.pl oraz Współzałożyciel Instytutu Medialnego

Jak powszechnie wiadomo content is king, więc tym co dziś warunkuje o powodzeniu naszych pomysłów są treści, które umieszczamy w Internecie. O tym co robić, by nasze posty odnosiły sukces i przyczyniały się do realizacji postawionych przez nas celów były warsztaty prowadzone przez Kamila Soję. Zadanie – choć z pozoru łatwe – do prostych nie należało. Młodzież miała stworzyć post, zdjęcie lub film, który zachęcałby różne grupy docelowe (młodzież, rodziców, osoby starsze) do zainteresowania się inicjatywą BeCom!.

Kamil Soja: „Moim celem było pokazanie słuchaczom w praktyce, w jaki sposób tworzyć oraz dystrybuować wartościowy content. Takie zadanie na pewno pomogło zrozumieć proces tworzenia treści na potrzeby Social Media”.

Nie było mowy o prowizorce, bo nim każdy z zespołów przystąpił do pracy musiał zastanowić się m.in. nad cechami charakterystycznymi osób, do których adresował swój przekaz, językiem, jak i samą formą przekazu oraz medium, w którym się pojawi. Kartki, markery i przede wszystkim telefony komórkowe poszły w ruch, a efekty przerosły najśmielsze oczekiwania!

 

 

Czwarty BeCom! to była duża dawka inspiracji do realizacji własnych pomysłów, ale przede wszystkim to była okazja do poznania nowych ludzi i rozmowy na tematy, których w szkolnych podręcznikach nie znajdziemy.

Jeżeli jesteś uczniem/uczennicą i interesujesz się komunikacją, mediami i technologią to koniecznie dołącz do grupy BeCom! – Communication Of Youth na Facebooku: tutaj

 

Patron medialny: Instytut Medialny

Patron honorowy: Instytut Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego