W czasach przesytu informacyjnego warto jest mieć agregat, który wybierze dla nas to, co najciekawsze. Doskonałą odpowiedzią na taką potrzebę jest właśnie Twitter, ale i tam trzeba wybrać kogo tak naprawdę chcemy słuchać, zamiast popełnić podstawowy błąd – dodać do obserwowanych wszystkie portale informacyjne i dziwić się, że znowu ilość komunikatów nas przygniata.

 

Wybrałem garść „magików Twittera” którzy świetnie radzą sobie w tym medium, a ich treści są warte uwagi. Kto zatem zasługuje na kliknięcie OBSERWUJ?

 

 

Wojciech Wawrzak oraz Jakub Kralka – prawna, ale wcale nie nudna strona Twittera. Jestem pełen podziwu dla działań obu Panów: bardzo trudno zmusić mnie do czytania aktów prawnych, ale na ich blogach wszystko jest przejrzyste i ciekawe. Warto dodać do obserwowanych zarówno Wojtka jak i Kubę, bo nieznajomość prawa szkodzi :)

_

Mikołaj Nowak – kiedyś Grono, później Onet, teraz TVN. Zna branżę od środka i bardzo ciekawie o niej opowiada. Lubię jego krótkie i celne wrzutki nt. wydarzeń medialnych, psychologii czy komunikacji.

_

Eryk Mistewicz – konto obowiązkowe. Jeżeli jeszcze nie obserwujesz Eryka Mistewicza to znak, że pewnie raczkujesz na Twitterze. Ekspert ds. Mediów, często pisze o marketingu politycznym. Miałem okazję przeczytać dwie książki jego autorstwa i myślę, że są godne polecenia. Pod redakcją Eryka Mistewicza wychodzi kwartalnik „Nowe Media”, który też zdecydowanie polecam.

_

Michał Sadowski – nie tyle jest w branży, co po prostu tworzy ją od środka. Twórca świetnego narzędzia do monitoringu internetu i social mediów – Brand24. Serce rośnie gdy można czytać o kolejnych sukcesach polskich start-upów, a światowa ekspansja jego firmy zdecydowanie jest wzorem do naśladowania. Spróbuj tylko gdziekolwiek wspomnieć o nim lub jego narzędziu, a na pewno szybko się tam pojawi.

_

Przemysław Pająk – redaktor naczelny Spider’s Web, najszybsze źródło informacji o nowych technologiach i mediach. Obserwuj, a nic ważnego z tych dziedzin Cię nie ominie.

_

Paweł Tkaczyk – kolejny z tego grona, którego przeczytałem dwie książki. Zarabia na życie opowiadaniem historii i świetnie mu to wychodzi. Mistrz storytellingu, budowania marki oraz grywalizacji. Na Twitterze udostępnia wiele bardzo dobrych treści nie tylko swojego autorstwa, ale często równie wartościowych.

_

Artur Jabłoński – sporo o start-upach, nowych mediach i marketingu. Prowadzi interesującego bloga, szkoli i tweetuje o istotnych sprawach. Warto zajrzeć i zostać na dłużej.

_

Aseg – gdybym na niego nie trafił, to na pewno nie uwierzyłbym, że można napisać 200 000 tweetów w tak krótkim czasie. Możliwe, że znasz go z Ubieralni.pl albo po prostu z Twittera – ciężko go tu nie zauważyć. Niektórzy narzekają, że trochę go za dużo, ale na pewno przynajmniej jest na czasie :)

_

Zbigniew Boniek – ciekawostka Twittera – były piłkarz, którego na pewno kojarzysz. Teraz Prezes PZPN, od którego o wielu rzeczach można się tu dowiedzieć szybciej niż z mediów. W wolnych chwilach mistrz ciętej riposty, którego tweety rozchodzą się wirusowo.

_

 

Na koniec jeszcze trochę autoreklamy:

Instytut Medialny  – czyli miejsce w którym właśnie jesteś. Obserwując nas zyskasz informacje o najnowszych tekstach na blogu, ale też wydarzeniach medialnych, badaniach i nie tylko.

 

Kamil Soja  – współzałożyciel Instytutu. Żyje mediami i reklamą, dlatego warto odwiedzić jego profil.

Jakub Biel  – czyli ja. Jeżeli tekst Cię zainteresował i masz pytania lub chcesz więcej, to zapraszam właśnie tam.

 

Oczywiście na uwzględnienie na takiej liście zasługuje znacznie więcej ćwierkających, ale o nich wspomnę w kolejnym artykule, a może nawet i przygotuję regularną serię. W najbliższym czasie zamierzam też opublikować mały zbiór najlepiej działających firm na Twitterze – będzie ciekawie!

Jakub Biel

  • http://prakreacja.pl Wojciech Wawrzak

    Dzięki za dobre słowo! :-)

  • http://techlaw.pl Jakub Kralka

    W końcu odkryłem to nagłe, sobotnie źródło przyrostu followersów. Dzięki za ciepłe słowo :)

  • http://marketingmobilny.pl/ Szymon Słowik

    Temat ledwo liźnięty :) Warto zwrócić uwagę, że Twittera można używać do różnych celów. Kogo innego należy obserwować, gdy chce się być na bieżąco z wydarzeniami politycznymi, a kogo innego, gdy chce się prowadzić dyskusje na ten temat. Podobnie w przypadku światka marketingowo-technologicznego, tzw. branżuni – są celebryci, którzy mają niezwykle dużo obserwujących, ale nie wchodzą w żadne interakcje (jedynie forwardują z automatu wpisy z FB). Z drugiej strony są tacy goście jak Aseg, który jest hiperaktywnym użytkownikiem Twittera :) Zawsze warto zacząć od jakichś znanych nazwisk, lecz z czasem człowiekowi się zmienia optyka i szybko zauważa, kogo warto obserwować, a kogo nie (z uwzględnieniem swoich celów na TT).

    • http://www.instytutmedialny.pl instytutMedialny

      Racja, to taka pierwsza i bardzo ogólna lista. W najbliższym czasie planujemy stworzyć serię na podstawie branż lub kategorii :)