Mobile to sfera technologii, którą należy traktować już jako immanentny element rzeczywistości, a nie tylko niszowy trend dla geeków. Obserwatorzy mediów i zjawisk społecznych przekonują, że narzędzia mobilne w dużej mierze wpływają na nasze postawy konsumenckie i kształtują nasze zachowania łącząc nieraz światy online i offline.

Jednak mobile, to nie tylko szybsze zakupy, czy łatwiejszy dostęp do wiadomości. Aplikacje mobilne oferują wiele wymiernych korzyści, które przydadzą się także osobom prowadzącym firmę. W jakie narzędzia powinien zaopatrzyć się nowoczesny człowiek biznesu? Oto kilka przykładów:

 

1. Zarządzanie

W marketach znaleźć można mnóstwo aplikacji wspierających procesy zarządzania czasem i zadaniami. Wśród nich można wymienić te prostsze, jak na przykład Google Keep – wirtualny substytut kolorowych karteczek przyklejanych wokół monitora. Jednak nie brakuje też bardziej rozbudowanych narzędzi, jak na przykład Trello, pozwalające na zarządzanie dużo bardziej rozbudowanymi projektami, w które zaangażowanych jest więcej osób. Wybierając CRM do firmy warto również się zorientować, czy posiada wersję umożliwiającą korzystanie z niego za pomocą smartfona. Dzięki temu zarówno szef, jak i podwładni mogą być na bieżąco z przydzielonymi zadaniami (np. handlowcy działający w terenie, pracownicy przebywający w delegacji etc.).

 

Google Keep

Google Keep

 

Trello

Trello

2. Marketing i reklama

Marketing niejednokrotnie wymaga podejmowania działań tu i teraz, wykorzystania kontekstu i sytuacji. Warto zatem wyposażyć się w narzędzia, które pozwolą prowadzić i nadzorować kampanie z poziomu smartfona. Za przykład mogą posłużyć Google AdWords (wprowadzona przez Google na początku marca) i Manager Reklam Facebooka. Ponadto mogę polecić także aplikację mobilną do wysyłania kampanii SMS (np. od SMSAPI.pl). Dzięki niej można ad hoc zaplanować i wysłać wiadomość swoim klientom lub monitorować skuteczność wysyłek przebywając poza biurem. Sprawdza się także przy wysyłaniu bieżących informacji uczestnikom różnego rodzaju eventów i konferencji.

Google Adwords

3. Księgowość

Mobilna księgowość wydaje mi się być użytecznym rozwiązaniem szczególnie dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Na rynku kojarzę przynajmniej dwa takie narzędzia – inFakt oraz ifirma. Posiadając wgląd w bieżące statystyki można, np. przebywając w podróży, dokonać analizy rentowności firmy, czy też obliczyć wysokość podatku za mijający miesiąc. Wygodne również w niektórych sytuacjach może być szybkie wystawienie lub skorygowanie faktury VAT.

O księgowości mobilnej dowiesz się więcej także z e-booka „Mobile w małej firmie” zobacz

 

IFIRMA

4. Bankowość

Zdarza się, że potrzebne jest szybkie sprawdzenie stanu konta lub zadłużenia na karcie kredytowej. W takim przypadku również niezastąpiona będzie aplikacja mobilna. Banki już jakiś czas temu rozpoczęły wyścig na tym polu, oferując coraz przyjaźniejsze i bardziej funkcjonalne narzędzia. Dzięki nim można łatwo i wygodnie sprawdzić, czy kontrahent dokonał zaległej płatności lub samemu zlecić przelew – także do ZUS-u i Urzędu Skarbowego.

Więcej o bankowości mobilnej  tutaj

 

5. Monitoring

W niektórych branżach działanie w czasie rzeczywistym ma niezwykle istotne znaczenie dla wizerunku firmy. Dlatego też warto korzystać z monitoringu mediów społecznościowych i internetu. Wybierając tego typu system należy koniecznie sprawdzić, czy posiada aplikację mobilną lub chociażby wygodny panel RWD umożliwiający efektywne działanie z poziomu przeglądarki.

Brand24

Brand24

Czy to wszystko?

Oczywiście aplikacji mobilnych pomocnych w prowadzeniu firmy jest o wiele więcej. Mogą to być np. różnego rodzaju rozwiązania umożliwiające przechowywanie i współdzielenie dokumentów w chmurze, wymianę walut online. Popularne są również kalendarze i planery oraz agregatory artykułów (na przeczytanie których zawsze brakuje czasu). Dlatego też trzeba regularnie rozglądać się, co markety mają do zaoferowania, czytać recenzje, oglądać tutoriale i wybierać te aplikacje, które rzeczywiście poprawiają efektywność prowadzonych działań.

 

 

Szymon SłowikAutorem tekstu jest Szymon Słowik

Specjalista ds. marketingu online, bloger, pasjonat mediów społecznościowych i profesjonalnej blogosfery.